Co oznacza e-commerce?
Słowo może brzmieć niezrozumiale, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie określany handel drogą elektroniczną. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To te sposoby, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów online. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za towar i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, co determinują głównie plusy, jakie płyną z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla sprzedawców. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny posiada też słabsze strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl